5 tips om tennisblessures te voorkomen

5 tips om tennisblessures te voorkomen

Geschreven op 9 juni 2015 door Dorien Agterberg

1. Doe een warming up. Tussen de wedstrijden door koelen de spieren weer af, doordat de doorbloeding naar de spieren verminderd. Kort even joggen en wat loopoefeningen en bewegingen van de armen kan helpen om blessures te voorkomen. Bij inserveren de eerste 10 ballen op techniek slaan en daarna pas de intensiteit van de slag verhogen.

2. Let op periodiseren. Dus train niet 3 dagen achter elkaar, maar neem rustdagen en wissel de intensiteit van de trainingen af. Wissel trainingen af met accent op techniek, conditie, kracht en tactiek.

3. Train de core stability en armkracht op niet-speeldagen, maar let erop dat je wel genoeg rust heb genomen na een wedstrijdweekend, voordat je start.

4. Blijf goed drinken en eten. Pas op met energiedrank die m.n. veel suikers bevatten. Er ontstaan suikerdips na het drinken van deze dranken wat het tennissen en de concentratie niet ten goede komt. Kies voor isotone dorstlessers en/of gewoon water.

5. Zorg voor het juiste materiaal. Een goede grip is van belang voor de juiste overbrenging van krachten. Ook de bespanning van racket heeft een belangrijke invloed. Laat je informeren bij de tennis speciaalzaak bij jou in de buurt.

Heb je toch hulp nodig? Kijk eens naar www.fysiodomstad.nl/sportfysiotherapie de plek waar je moet zijn in Utrecht als je een tennisblessure hebt!

FysioDomstad wenst vanuit het centrum van Utrecht alle tennissers een topcompetitie toe!

Pijn? Ongemak? Tijd voor een afspraak!

Samen kunnen we er iets aan doen. Wij bieden:
Focus op schouder-, knie- en rugklachten
Kosten? Vergoeding door alle verzekeraars
Behandelplannen, op maat voor jouw situatie

Kom naar het gratis inloopspreekuur!

Iedere dinsdag van 19:00 tot 20:00 in Utrecht centrum.
Iedere donderdag van 20:00 tot 20:30 in Utrecht centrum.
Bekijk de route.

Voor (sport)fysiotherapie, manuele therapie en dry needling in centrum Utrecht Fysiotherapie in centrum Utrecht